Z vsakim evrom, ki ga zapraviš, vplivaš na svet okoli sebe
”Kdaj bo že konec tega Black Friday-a!”, ”Sovražim to ameriško, potrošniško naravnano posiljevanje z nakupovanjem!” in ”A zdaj pa še Cyber Monday, ja kaj si bodo pa še izmislili!” so bili stavki, ki sem jih pretekli vikend v nekaj različicah prebrala vsaj 150x. Black Friday se je očitno dodobra usidral tudi v Sloveniji.
Zanimivo, jaz sem na mail prejela točno dva maila s to temo. Oba v četrtek in potem nič več. Tudi na Facebooku in Instagramu sem opazila le nekaj objav na to temo in nobena me ni motila, saj so bile to večinoma strani mojih prijateljev, ki jih spremljam zaradi podpore.
So name vsi pozabili?
Social media kanali delujejo tako, da vsakemu prikazujejo tisto, kar išče, kar spremlja in kar mu je ponavadi všeč. Maile ponavadi pustimo tistim, ki nas zanimajo ali pri tistih, kjer nekaj kupimo. Pa še to se lahko kadarkoli odjavimo.
Norije sem bila tako deležna predvsem s strani tistih, ki jih ta norija tako zelo moti. Hmm.
Krivi so trgovci!
Definitivno smo vsi žrtve potrošništva. Trgovci obvladajo tisoč in en psihološki prijem, da nam prodajo še več in še dražje. A obenem imamo zelo široko polje izbire. En kup ljudi se trudi ozaveščati o pasteh potrošništva in še večji kup ljudi nam ponuja izmenjave blaga, fair trade izdelke, lokalne izdelke.
Krivi so oglaševalci!
V zadnjem letu sem imela priložnost pobližje spoznati kar nekaj podjetij in njihovih oglaševalcev. Vabljena sem bila namreč na vrsto promocijskih dogodkov, kjer so nam predstavljali politiko dela in politiko oglaševanja posameznega podjetja. In prišla do zaključka: Ni pomembno KAJ oglašuješ. To je lahko lokalno vzrejena perutnina, ki se giba na prostem, je lokalno pridelano hrano vzgojeno pod budnim nadzorom vseh možnih inšpektorjev, z mnogimi nagradami o kakovosti ali pa kapica iz neznanega materiala, z neznanimi barvili, možno da zdravju škodljiva, a noro fotogenična in s pravo značko na sredini. Pomembno je samo KAKO glasno in pretkano jo oglašuješ.
No, saj to je tako vedno bilo. Ker nam je vseeno za lokalno, za male podjetnike, za fair trade, konec koncev za samo zdravje. To nam vendar ne prinese statusa v družbi.
Vsak evro šteje!
Zelo resno. Z vsakim evrom, ki ga zapraviš, vplivaš na svet okoli sebe. Najprej vplivaš na to kaj se ti prikazuje na Facebooku in Instagramu, potem vplivaš na to kaj vnašaš v svoje telo in kaj položiš na svojo kožo. S tem vplivaš na svoje zdravje in kot starš še na zdravje svojih otrok. Vplivaš tudi na to v katero smer se bo obrnila proizvodnja. Če ti ni vseeno od kje in od koga in na kakšen način nekaj pride na police, vplivaš na to česa bo na policah več. Vplivaš na svoje lokalno okolje in ljudi, ki živijo blizu tebe. Poslušaj jih! In sliši jih! S tem vplivaš ne samo na kvaliteto izdelkov, ampak tudi na cene, na izkoriščanje revnih delavcev. Vplivaš na svoje telo. Vplivaš na ljudi. Vplivaš na sistem. Vplivaš na svet, ki ga puščaš za sabo.
Beri, pozanimaj se, klikaj na pomembne teme, verjemi zaupanja vrednim, raziskuj, sprašuj, naj ti ne bo vseeno. Čisto vsak evro je danes težko prislužen in njegova vrednost ni nepomembna. Naj kupi nekaj, kar svet lepša in ne grša.
Urška Golob
Zelo dobro napisano! Dejansko je res treba začeti najprej pri sebi.
Katja
Zelo lepo zapisano! Potrošniki smo nenazadnje vsi, a prav je da razmislimo, za kaj zapravljamo denar. Da razmislimo ali je kdaj manj morda vendarle več in nenazadnje tudi o tem, kaj potrebujmo, kaj si želimo in čemu se morda lahko vendarle odpovemo …