Ko razmišljamo o vzgoji, razmišljamo tudi o prihodnosti. Otroka želimo pripraviti na kvalitetno odraslo življenje v sodobnem svetu. Sodoben svet je prepleten s tehnologijo. Ob pandemiji je še bolj kot kdajkoli prej jasno, da je tehnologija prihodnost, da je človeštvu v pomoč in da jo je dobro znati uporabljati. Mnogo ljudi se je lani in predlani znašlo v stiski, ker jim je zmanjkalo spretnosti na tem področju. Katere so te spretnosti, kdaj se jih je najbolje začeti učiti in kaj vse še doprinesejo v življenje posameznika?

Ko sem letos razmišljala, katero je tisto področje, ki ga najbolj zanemarjamo v naši družini in bi Nini prišlo prav, sem takoj vedela, da je to področje znanosti, tehnologije, inžineringa in matematike. Na kratko: STEM.

Čeprav se sodobno življenje močno prepleta s tehnologijo, imam do njega nekakšen odpor. V sebi se borim med tem, da otrok ne sme preveč časa preživeti za ekranom, hkrati pa s tem, da to nujno potrebuje za kvalitetno odraslo življenje v moderni družbi.

Kaj je STEM?

Izraz STEM je okrajšava za štiri področja izobrazbe v enem: znanost, tehnologijo, inžinering in matematiko, je izobraževalni pristop, ki opisuje kognitivne sposobnosti posameznika. Posameznik s tem pristopom razvija predvsem sklepanje, vzročno-posledično razmišljanje in samostojno/kritično razmišljanje. Te spretnosti pa niso pomembne samo za službe prihodnosti in življenje s tehnologijo, ampak pridejo prav na čisto vseh področjih v življenju. Od kuhanja do reševanja problemov v odnosih.

Na kakšen način razvijamo STEM spretnosti pri otrocih?

Zelo pomembno je, da to področje najprej razumemo mi kot starši, se ga ne bojimo in razumemo, na koliko področij v našem življenju vpliva. Poleg odlične naložbe v prihodnost, kjer bodo STEM spretnosti še kako pomembne, te vplivajo tudi na naše odnose, na naše prilagajanje v družbi in naše razumevanje sveta.

Skozi postavljene izzive se otroci učijo reševanja problemov in razvijajo ustvarjalnost. Z več rešenimi izzivi pridobijo na samozavesti, urijo sklepanje in postajajo močnejši v logiki. Z izzivi lahko začnemo že zelo zgodaj. Kako začeti doma, lahko preberete na super blogu Digital school-a TUKAJ.

Koliko ekranov je ravno prav ekranov?

To je tisto vprašanje z začetka tega zapisa. STEM spretnosti se lahko delno učimo brez uporabe ekranov. A ekrani so del našega sodobnega življenja, problem je samo, da jih večinoma ne uporabljamo v produktivne namene. Medtem ko risanke in igrice niso kvalitetno preživet čas za ekranom, pa sami dobro vemo, da nam lahko pravilna uporaba spleta pomaga pri mnogih vprašanjih in izzivih. Osebnih in službenih.

Nino sem na tečaj programiranja vpisala tudi s to mislijo. Mislim, da imamo danes starši priložnost, ki je naši starši niso imeli: Naše otroke lahko oborožimo z znanjem o varni rabi interneta, o digitalnem odtisu in o pasteh, ki jih medmrežje prinaša s sabo. Razumevanje delovanja interneta bo našim otrokom pomagalo, da bodo od spleta odnesli več kot smo mi. In bolje.

Opažam, da z vpogledom v delovanje dobiva neko novo širino in se tudi sama od nje veliko naučim. Če bi lahko, bi na tečaj hodila kar z njo 🙂 Mi je pa v veliko pomoč že njihov blog, saj so to teme, ki jih prej nisem poznala ali iskala:

BLOG: Najboljše STEM igrače za najmlajše

BLOG: Kako upravljati s časom, ko je vaš otrok pred ekranom 

BLOG: 5 načinov za zdravo uporabo računalnika

 

Je to področje za punce?

Veš, da v svetu znanosti, tehnologije, inžineringa in matematike dela le 26% žensk? Čeprav Nini že od majhnega govoriva, da lahko doseže, karkoli želi, se njena pot nekako nagiba v stereotipno “žensko”. Nič zato, KARKOLI želi, smo rekli, a vseeno bi ji rada pokazala tudi svet, pri katerem ji sama nisem ravno zgled. Svet, ki mu je manj izpostavljena. Če ga ne vidi, ne more vedeti, da je tudi to ena od možnosti.

Vidim, kako ji sijejo očki, ko ji uspe kakšen izziv, kako ponosna je nase, ko se loti nečesa, kar sploh ni vedela, da se lahko. Absolutno so to področja, kjer lahko zasijejo tako punce kot fantje. Vidim, kako to vpliva na njeno samozavest in vem, da bo to odlična popotnica zanjo.

Tečaj programiranja v Digital school

Tudi zame je to precej novo področje. Ko sem našla Digital school, me je najprej pritegnil tečaj programiranja, iz razloga, da je to dobra naložba za kariero. Niti slučajno pa nisem vedela, da je to v resnici tečaj, ki razvija še 1001 drugo spretnost. Predvsem gre za način razmišljanja, povezovanja, razumevanja in sklepanja.

S tečajem programiranja, kjer se Nina seveda uči osnov programiranja, se zraven uči še logičnega razmišljanja, reševanja problemov in sklepanja. V praksi to izgleda tako: Na prvi urici so se učili dajati navodila liku v računalniški igrici. Z navodili, ki so jih izbrali sami, so morali z logičnim razmišljanjem in prostorsko predstavo lik pripeljati do cilja.

Zanimivo je to, da so morali razmisliti, kaj je na primer smer desno za lik in kaj za njih, ki sedijo za računalnikom. Zanimivo je tudi, da niso vsi ubrali iste poti, pa so vseeno prišli na cilj. Nemudoma so izzivi s tečaja Nini prišli prav tudi pri matematiki v tretjem razredu, ko se učijo risati simetrijo.

Več o tečaju si preberi TUKAJ.

PREBERI ŠE: Ideje za otroke: DEŽ

Foto: Unsplash

Mamica 6 letne navihane Nine in malčka Iana, blogerka, učiteljica in inštruktorica Plesnega pilatesa. Želim si, da bi na Mamini mazi vsaka mamica našla oporo, podporo in ljubezen, ki si jo lahko med sabo nudimo le mamice.



Poglej tudi

Naroči se
Obvesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
Prikaži vse komentarje