Verjetno še ne veste tega, da je naš oči po mami (naši omi) pol prekmurec. Prekmurje naju tako spremlja že od začetka zveze pred dobrimi desetimi leti. Najprej sva tja hodila na obisk k njegovim starim staršem, potem pa je to postala destinacija številka 1 za naše družinske oddihe. Nina je bila prvič v Prekmurju, ko je imela le 2 meseca. Od takrat se v Prekmurje, natančneje v Moravske toplice (še natančneje v Hotel Livada Prestige), vračamo na vsakih nekaj mesecev. 

Poleg čudovite pokrajine in zdravilne vode, uživamo v njihovi kulinariki. Najprej verjetno vsem na pamet padejo prekmurska gibanica in ostala precej kalorična hrana. Res je, odlična je. Ampak, zaljubili smo se tudi v kar nekaj jedi, ki so zdrave in slastne, kot pravijo v Sava Hotels & Resorts, kjer se trudijo svojim gostom približati tudi zdrav način prehranjevanja, ki ga je v hotelih na splošno premalo. Pretekli vikend smo v sklopu projekta #caszanas veliko govorili tudi o zdravi otroški prehrani in kako jo otrokom približati. Jaz pravim, da najprej predvsem doma. Naloga hotela pa je, da nam na oddihu ponudi pestro ponudbo. In v Hotelu Livada Prestige, jo. Nekaj jedi, ki jih imajo na meniju, sem vnesla tudi v naš vsakdanji jedilnik. 

Prva takšna, meni prej nepoznana sestavina, je AJDA. Ima specifičen okus in takoj jo prepoznamo. Vedno me je motilo, če je bila ajda v jedeh ”skrita”. Ima močan okus in z lahkoto sem jo ”odkrila”. Bolj so mi všeč jedi, kjer je ajda glavna sestavina. Doma jo pripravljam na 3 načine in vse tri sem ”ukradla” v omenjenih hotelih ;).

  1. Ajdova kaša v smutiju

Ajdovo kašo lahko kar surovo vmešate v smuti. Seveda potrebujete dober blender, da kašo res dobro zmelje. Lahko pa jo najprej skuhate in dodate v smuti, ko je že mehka. Po želji. Super paše skupaj z mlečnimi izdelki, kot sta skuta in jogurt. Dobra je tudi v kombinaciji z banano ali avokadom. Okusne so kombinacije z jagodami, borovnicami in ostalimi goznimi sadeži. Paše celo h grozdju. Tu imate res proste roke. V smuti dodajte eno žlico surove ali kuhane kaše in popestrite svoj smuti. Katere koristi boste od tega imeli, si lahko preberete na koncu članka.

  1. Solata iz ajdove kaše

Tole sem delala ravno včeraj za večerjo. Tako zelo zelo preprosto. Skuhaš ajdovo kašo (10-15 minut), narežeš papriko različnih barv, posoliš, začiniš z bučnim oljem in vinskim kisom. Odlična večerja ali kot priloga h kosilu. Lahko se zmeša tudi z zeleno solato ali motovilcem. Lahko pa se ajdo uporabi tudi kot toplo verzijo, v obliki rižote z jurčki ali mesom.

  1. Ajdove kokice

Ajdove kokice pa največkrat pripravim, ker so pripravljene v nekaj minutah. Vmešam jih v jogurt in imam odličen zajtrk. Preprosto jih popražite na ponvi (jaz to storim kar brez maščobe, lahko pa uporabite tudi bučno olje!). V obliki kokic jih lahko dodajate tudi raznim sladicam npr. v jogurtovi strjenki brez smetane. Veliko mi jih je napisalo, da jim kokice ne uspejo. Jaz ne vem zakaj. Vzamem ponev za palačinke, dodam polno žlico ali dve ajdove kaše in jih na ponvi mešam dokler ne počijo. To vse skupaj traja nekaj minut. Pazim, da se ne zažgejo in jih, ko vse počijo, odstavim.

img_0913

DOBER TEK!

Še nekaj koristnih informacij o ajdi, ki vas bodo mogoče poleg slastnih receptov prepričale, da boste ajdo uvrstili v svoj jedilnik:

”Ajda vsebuje visoko kakovostne beljakovine in za kar 2-3 x več aminokislin kot navadna pšenična moka. Je zakladnica zdravilnih komponent: flavonoidi so naravni antioksidanti in pomagajo pri virusnih okužbah; fitosteroli pomagajo pri zniževanju ravni holesterola v krvi in ob rednem uživanju jedi iz ajde krepijo imunski sistem; fagopirini preventivno pomagajo proti pojavu diabetesa tipa II.Ajda je bogat vir vitaminov in mineralov. V njej najdemo predvsem vitamine B kompleksa (B1, B2 in B6) ter minerale, kot so cink, mangan, baker, kalij, magnezij, fosfor in železo. Več kot primerna je tudi za vse tiste, ki ste na dieti ali se prehranjujete zdravo, saj ima nizek glikemični indeks in je lahko prebavljiva. Ajda prav tako ne vsebuje glutena, tako da je primerna tudi za vse tiste, ki imate probleme s celiakijo.”
(Urška Pavčnik, avtorica knjige Zdrava nosečka in lastnica spletnega bloga Oopsi.si) 

Da ne boste mislili, da so šle ajdove luščine v smeti! Naš oči si je ravno ta vikend kupil vzglavnik, ki je z njimi napolnjen! Všeč mu je, ker si ga lahko nastavi po svoje in ker ga lahko pere. Meni je pa najbolj všeč prijeten vonj. Tako se vsak večer pred spanjem  privijem še bližje k njemu ;)! Ajda je zakon!

ajdov_vzglavnik_40x60_4be132581ab42_1

Objava ni sponzorirana!

BI TUDI VI radi okusili Prekmurje? Sodelujte v nagradni igri na: http://www.nasvetzadobroseimet.si/cas-za-nas Držim pesti! <3

Poglej tudi

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

PRILJUBLJENE OBJAVE