Malčki čez dan doživijo veliko različnih dražljajev in mnogokrat jih težko vse skupaj sprocesirajo. Zaradi tega prihaja do vznemirjenosti in izbruhov jeze ali žalosti (saj poznate, a ne?). Starši se v teh trenutkih po navadi počutimo precej nemočni in tudi sami odreagiramo ali zelo jezno ali zelo ignorantsko. Da bi se oboji lahko umirili (ste vedeli, da je psihično počutje precej povezano s fizičnim?), si poglejte 5 joga poz za umiritev, ki jih lahko prakticirate skupaj ali vsak sam. Da pomagate otroku najti način, kako se v trenutkih napetosti lahko sprosti, mu bo dalo občutek moči nad svojim počutjem in dvignilo njegovo samozavest. Uporabite jih lahko pred izbruhi, po izbruhih ali vsak večer pred spanjem, za kvalitetnejši spanec.

Med vsemi pozami izberite tisto, ki bo otroku najbolj ustrezala in mu pomagala razbremeniti se, lahko večkrat na teden ponovite vse poze, vsak dan eno, odvisno od potrebe, počutja in zabave 😉

Pred vajami – dihanje

Najprej naučite otroka globoko vdihniti skozi nos (pri majhnih otrocih uporabim nasvet: predstavljaj si, da imaš v rokah rožico in jo močnooo povohaj). Že samo to deluje na telo pomirjujoče in ga nemudoma malo sprosti. Izdih mora biti prav tako močan in skozi usta (jaz rečem, da pihnemo lučko).

Takšno dihanje je super sprostitev pred spanjem ali sredi dneva. Prakticirajte ga večkrat tedensko. Z otrokom dihajte tudi vi. Ko boste dihanje obvladali, se naučite naslednjih poz:

  1. ČEBELICA

Poza za dihanje. Sedite na kolena, roki sklenite za hrbtom, globoko vdihnite in visoko zravnajte hrbtenico. Z izdihom počasi bližajte glavo proti tlom in zraven brenčite kot čebelica: ”Bzzz…”.

BeesBreathMG (2)

  1. MAČKA

Poza za sproščanje jeze in napetosti. Otroka naučite, da lahko s stiskanjem in sproščanjem mišic spremeni svoje počutje. Če je nekdo zelo napet, se težko počuti dobro. Kadar se otrok počuti slabo, pod stresom, jezno ali žalostno, lahko pomaga mačka.

Postavite se na vse štiri. Z globokim vdihom poglejte v strop in spustite hrbtenico. Z izdihom se usločite kot jezna mačka. Brada se približa prsnemu košu, hrbtenica se upogne visoko. Ponovite.

CatPoseMG

  1. OBLAČEK

Poza za spoznavanje in odganjanje slabega počutja. Z oblačkom lahko najprej nakopičite vse slabe misli in občutja, nato jih odženete stran. Spodbujajte otroka, da čustva tudi poimenuje in mu jih pomagajte odgnati stran. Skupaj vama bo uspelo.

Z vdihom pokrčite kolena in pred sabo z rokami nakopičite nevidne oblake občutij. Z izdihom noge iztegnite, z rokami pa slaba občutja odpošljite daleč stran v nebo.

CloudYogaMG

  1. DREVO

Poza za ravnovesje v telesu. Poze za ravnotežje pomagajo preusmeriti misli iz glave v telo, kar deluje pomirjujoče in pomaga uravnotežiti vse občutke. Mirnost in osredotočenost, ki sta potrebni za izvedbo drevesa pomagata pomiriti vznemirjeno glavo.

Postavite se pokončno. Eno nogo naslonite na svoj gleženj ali višje, na koleno. Roki lahko sklenjeni počivata na vašem prsnem košu ali pa jih dvignete visoko kot veji.Nekajkrat vdihnite in izdihnite in zamenjajte nogi.

TreePoseMG

  1. DOJENČEK

Poza namenjena popolni umiritvi. Poleg tega, da se otrok med izvajanjem te poze lahko stisne sam k sebi, je poza odlična za razteg hrbtenice, stegen in bokov. Ima odličen pomirjujoči vpliv na celoten centralni živčni sistem. S pozo dojenček, se bo otrok naučil potolažiti sam sebe in se znova zbrati.

Začnite na vseh štirih. Potegnite se nazaj, da se usedete na svoje pete, prsni koš pa položite na svoja stegna. Roki položite ob telo, glava naj počiva na tleh (obrnite jo na eno ali drugo stran). Globoko dihajte in počivajte.

ChildsPoseMG (1)

<3 Anja

Po knjigici: GOOD NIGHT YOGA, ki jo lahko naročite tukaj.

Poglej tudi

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

PRILJUBLJENE OBJAVE