NOSEČNOST, POROD

5 POGOSTIH NAPAK NOSEČNIC

Čeprav se ti zdi, da veš vse o pravilnem prehranjevanju med nosečnostjo, pravilni vadbi in o vsem ostalem poveznem z nosečnostjo, še zmeraj obstaja možnost, da delaš kaj  malce narobe. Seveda je vsaka nosečnica edinstvena in mora poslušati sebe in svoje telo, zato ne veljajo vsa pravila za vse. Vseeno pa obstaja nekaj pogostih splošnih napak, ki so rezultat zmotnih prepričanj ali neznanja in se jim zlahka lahko izogneš. Tukaj je 5 najpogostejših:

  1. ZDAJ JEM ZA DVA!

Res v tebi raste novo bitjece (ki je očitno zelooo lačno, glede na tvoje spontane napade lakote :)) in seveda je prav, da med nosečnostjo poslušaš svoje telo in vnašaš zadostno količino hrane… pa vendar je logično, da to malo bitjece ne bo potrebovalo 1800-2000 kalorij dnevno, kot jih potrebuje povprečna ženska. Nosečka dnevno potrebuje približno 200-300 kalorij več. Bolj kot število kalorij pa je seveda pomembna hranilna vrednost tvojih obrokov.

Priporočamo: super knjigica z nasveti in recepti za pravilno prehrano med nosečnostjo je Zdrava prehrana za nosečke.

  1. NE SMEM TELOVADITI!

Tiste, ki že tako ali tako nerade telovadimo, bomo med nosečnostjo še hitreje postale eno s kavčem. 🙂 Seveda nosečnice ne morejo in ne smejo telovaditi tako intenzivno in na isti način kot ostale ženske, vseeno pa je vadba v času nosečnosti zelo priporočljiva. Pravilna vadba pomaga pri odpravljanju stresnih hormonov, pospešitvi prekrvavitve, pripravi telesa na porod in pri razvoju ploda. Pomembno je, da izbereš pravo vadbo in da ne pretiravaš.
Priporočamo: Plesni pilates za nosečke. Več o varni vadbi med nosečnostjo pa si lahko prebereš tukaj.

  1. PREMALO SPANCA

Poleg redne in pravilne vadbe je v času nosečnosti zelo pomembna tudi zadostna količina spanca in počitka. Hormonske in telesne spremembe, ki se dogajajo med nosečnostjo, zahtevajo več počitka. Čeprav se dnevi zdijo včasih prekratki za vse, kar moraš opraviti, se med nosečnostjo ne smeš preobremenjevati. Poskrbi za dovolj spanca in počitka, če se ti le uspe spraviti v dovolj udoben položaj. 🙂

  1. POPOLNA ODPOVED PRIBOLJŠKOM

Kot že rečeno – zdrava prehrana je med nosečnostjo zelo pomembna. Vseeno pa to ne pomeni, da se moraš odpovedati prav vsem priboljškom, ki ti sicer zelooo pašejo, pa morda niso najbolj zdravi. Če si že nasploh sladkosneda, si tudi med nosečnostjo lahko brez skrbi privoščiš kakšno čokoladico. Če se boš preveč obremenjevala in bila odpovedovala, vsemu kar imaš rada, se ne boš dolgoročno dobro počutila, kar pa bo vplivalo tudi na otročička. Tako kot pri večini stvari, tudi tukaj velja načelo zmernosti.

  1. PREHITRA IZBIRA PORODNIŠNICE (IN NAČINA PORODA)

Nosečnice se pogosto bojijo izraziti svoje želje o porodu, saj jih je strah, da jih bojo drugi označili za razvajenke in pogosto se sliši kaj takega kot ˝Kaj pa kompliciraš, včasih smo rojevale doma, na njivi, brez pomoči, pa smo vse preživele.” Ne oziraj se na nikogar. Tvoj porod bo tvoja osebna izkušnja in ne bo enak nobeni drugi, zato je prav, da se pozanimaš o vseh možnostih poroda, o vseh porodnišnicah, ki so ti na voljo in skratka o vsem, ki bi ti lahko pomagalo pri izboljšanju in olajšanju porodne izkušnje. Gre za tvoje telo in za tvoje počutje, zato naj te ne bo strah izraziti vse svoje želje in si priskrbeti okolje, v katerem se boš počutila udobno. Več o porodu si lahko prebereš tukaj (o slovenskih porodnišnicah, porodnih zgodbah,…).

Share on Facebook10Tweet about this on TwitterPrint this pageEmail this to someone

Poglej tudi

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja